Dreamcatcher

Du gör allting nytt.

Publicerad 2014-11-12 20:08:23 i Life,

Lovsången, Du gör allting nytt är rubriken. Varför? Jo, för att påsamma gång som Gud gör allting nytt i ens liv, i vår värld så jag detsamma. Jag gör mitt liv nytt. Jag förbättrar mig till någonting nytt och spännande. Jag förbättrar mina relationer, förbättrar mitt bemötande av människor, jag förbättrar mina matvanor, mina tankesätt och min attityd. Jag städar lägenheten om och om och om igen och gör nya saker i den. Jag ändrar min livsstil helt och hållet och gör mitt liv bättre. Jag köper nya kläder som inte är från loppis, jag köper riktiga smycken och ändrar mitt hår till något nytt. Ny personlighet, ny utseende. Du, gör allting nytt.
För en tid har jag känt mig som en ny människa men gått omkring och tänkt på det förflutna. På ett sätt har jag inte kunnat gå vidare från den personen jag var förut till att leva fullt ut den jag vill vara i nutid. Jag oroar mig allt för mycket om framtiden så jag glömmer vad jag tänker om mig själv. När jag var yngre så drömde jag om att kunna vara självständig, arbetande och vuxen. Drömde om ett liv där jag kunde göra saker jag inte kunde då på grund av för lite pengar eller för dålig attityd. Den drömmen idag är sann. Nu, är den sann. För hur länge vet jag inte men jag uppnådde målet och det känns bra. Riktigt, riktigt bra.
För övrigt, har jag inte gjort mycket denna vecka. Jag har arbetat och städat lägenheten några gånger. Träffats med min cellgrupp, druckig glögg och spelat sällskapsspel. Snart är det helg och det är jag tacksam för.
 

Kommentarer

Postat av: Jossan

Publicerad 2014-11-12 20:30:47

Ditt hår blev verkligen superfint vännen! Trés bien! Vad häftigt att upptäcka att du lever drömmen, underbart ju! N J U T ! kram

Svar: Jess, jag är nöjd med håret! :) Tack så mycket, det känns underbart! Hoppas du har det bra i Göteborg! kram
Bree Louise

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bree Louise

20-årig tjej från Vasa som studerar till socionom för tillfället. Familjen, Jesus, människor, församlingsarbete, volleyboll och vänner står nära mitt hjärta. Var inte rädd att kontakta mig här på bloggen eller på mailen: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela