Dreamcatcher

I believe..

Publicerad 2014-09-13 13:37:11 i Life,

  • in God our father
  • in Christ the son
  • in the Holy Spirit
  • that Jesus Christ is Lord
En dag när tankarna står stilla men ändå snurrar på. Dagen när man inser att man sprintar igenom livet och man vet inte ens av det. Dagen då man inser att man borde lugna ner sig lite, vara lite mer fri. Dagen då man fattar att livet har så många olika sidor och man har inte ens sett en 3/4 del av livet ännu.
Framtiden ser ljus ut och jag längtar så innerligt. Hur ser mitt liv ut nästa månad? Hur ser mitt liv ut om 6 månader? Jag vet jag kommer jobba men inget annat. Det känns spännande. För en tid sedan hade jag inte tyckt det vore spännande, utan mer som ångest och oro. Men, när man inser att man inte kan påverka framtiden så mycket så börjar man leva igen. Och det är just det jag gjort. Börjat leva igen. Jag känner mig fri. Nånting som jag aldrig känt förut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bree Louise

20-årig tjej från Vasa som studerar till socionom för tillfället. Familjen, Jesus, människor, församlingsarbete, volleyboll och vänner står nära mitt hjärta. Var inte rädd att kontakta mig här på bloggen eller på mailen: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela